Jak dodać opis kategorii w Prestashop na dole? Niestety nie jest to opcja „przełącznika” w panelu administratora. Będziemy musieli przenieść kod z jednego pliku do drugiego.
W tym celu musimy zalogować się na serwerze ftp naszego sklepu. Korzystamy oczywiście z filezilli lub innego klienta służącego do połączenia się z naszym serwerem.
Jak przenieść opis kategorii na dół. Instrukcja.
Odszukujemy w naszym szablonie plik odpowiedzialny za wyświetlanie kategorii. Na przykładzie szablonu używanego przez ze mnie wygląda ona tak:
themes/uzywany_szablon/templates/catalog/listing/category.tpl (Pamiętaj aby zawsze zrobić kopię pliku przed pracami! Edytujemy plik w katalogu używanego przez szablonu)
Następnie z tego pliku wycinamy kod odpowiedzialny za nasz opis, najlepiej ctrl+x. Struktura kodu w moim szablonie odpowiadająca za opis wygląda tak:
{if $category.description}
<div id=”category-description” class=”text-muted”>{$category.description nofilter}</div>
{/if}
Kolejnym krokiem jest otworzenie pliku odpowiadającego za wyświetlanie paginacji na stronie czyli pagination.tpl. W używanym przez ze mnie szablonie znajduje się on w katalogu:
themes/uzywany_szablon/templates/_partials/pagination.tpl
W waszych szablonach plik może znajdować się w innej lokalizacji! Jeśli nie wiecie gdzie on jest to najprostszym sposobem będzie skopiowanie całego folderu na dysk/pulpit otworzenie go i wyszukanie np. za pomocą skrótu ctrl+f i wpisanie nazwy pliku pagination.tpl.
Ok, teraz najważniejsza rzecz, wycięty kawałek kodu z pliku odpowiedzialnego za kategorię wklejamy na sam dół do pliku odpowiedzialnego za paginację. To wszystko.
Dlaczego stosujemy opisy w kategoriach sklepu?
Dla lepszego pozycjonowania naszego sklepu, mało kto czyta tak naprawdę ten tekst. Służy on wyszukiwarkom do lepszego zrozumienia co znajduje się na danej kategorii produktów. Właśnie dlatego najlepiej dodać go na dole strony z kategorią, aby potencjalni klienci nie byli sfrustrowani scrollowaniem do szukania wymarzonego produktu. Idealnei było by jeszcze wyłączenie go na pozostałych podstronach kategorii aby uniknąć duplicate content.
Ile słów powinien zawierać opis kategorii w Prestashop?
Tak naprawdę im więcej tym lepiej. Odpowiednie nasycenie słów kluczowych jak i sama treść jest bardzo ważna. Jeśli mamy kategorię AGD i na 2000 słów użyjemy słowa 10-15 razy w tekście AGD to dostaniemy efekt odwrotny do zamierzonego. Cały tekst ma wyglądać naturalnie i przekazywać najistotniejsze informacje. Minimum jakie przyjmujemy jako agencja jest 315-320 wyrazów na jeden opis. Jeśli szukasz osoby odpowiedzialnej do napisania opisów kategorii sprawdź naszą ofertę w kategorii Usługi SEO.