Wiadomą sprawą jest to, że rynek e-commerce rozwija się w Polsce w zawrotnym tempie. W stosunku rok do roku jest to ok. 30%. W tym poście chciałbym przybliżyć temat tego jak wyglądają zakupy Polaków. Kiedy, jak i na czym odwiedzają sklepy internetowe i co wpływa na to, że dokonują zakupów. Ten tekst powstał na podstawie raportu mShopper 2.0.
Jak pewnie łatwo się domyślić coraz więcej osób korzysta z internetu przez urządzenie mobilne. Szacuje się, że aż 75% osób aktywnych w internecie posiada takie urządzenie. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych? Że nie mogą ignorować tej grupy. Podstawową kwestią jest responsywność sklepu internetowego. Tutaj rozsądnie jest wybrać takiego dostawcę oprogramowania, który zapewnia takie rozwiązanie w standardzie, ponieważ dostosowywanie wyglądu sklepu na każde urządzenie, na własną rękę jest drogą przez mękę. Oprogramowaniem które to zapewnia, a także wiele innych ciekawych funkcji jest m.in. Prestashop.
37% internautów robi już zakupy mobilne. Aby sklep internetowy nie stracił tych klientów musi zadbać także o kilka dodatkowych spraw. Bardzo ważne jest dodanie informacji kontaktowych, najlepiej w takiej formie, że potencjalny klient będzie w stanie zadzwonić do sklepu jednym kliknięciem. Kolejna sprawa, to dodanie strony do lokalnych katalogów firm. W ten sposób użytkownicy będą w stanie nas znaleźć wyszukując lokalnie, co jest częstą praktyką przy wyszukiwaniu mobilnym. Dodatkowym atutem które trzeba rozważyć przy wykorzystaniu marketingowym urządzeń mobilnych jest wykorzystanie aplikacji. Przy pomocy powiadomień PUSH i użycia GPS możemy wysłać informację handlową, np. o promocji do naszych potencjalnych klientów, akurat wtedy, gdy będą przechodzić obok sklepu stacjonarnego.
Wszystko to nie oznacza jednak, że firmy zajmujące się sprzedażą w internecie powinny zająć się od teraz wyłącznie promocją i drążeniem kanału mobile. Klienci sklepów internetowych to wciąż w 80% osoby korzystające z laptopów lub komputerów stacjonarnych. Dlatego najlepszym rozwiązaniem wydaje się strategia rozwoju różnorodnych form zakupów internetowych, czyli tzw. Omnichannel.