Pozycjonowanie sklepów (ogólne informacje)
Co można zrobić, aby twój sklep internetowy był odwiedzany jeszcze częściej przez internautów i aby zwiększyła się liczba zamówień? To proste – należy się skutecznie reklamować, dążąc do zajmowania jak najwyższych miejsc w wyszukiwarkach. Nie jest tajemnicą, że dominującą wyszukiwarką w internecie jest Google. I kiedy mówimy o pozycjonowaniu stron internetowych, mamy na myśli pozycjonowanie w Google. Jest wiele dostępnych metod, które mogą być wykorzystywane do umieszczenia sklepu na pozycjach wyższych, niż dotychczas. Zajmijmy się jednak podstawami, czyli tym co najważniejsze.
Sklep internetowy i unikalne opisy
Jeśli chcesz, aby twój sklep i jego produkty były ciekawsze dla klientów, musisz zadbać o ich umiejętne zareklamowanie. To z kolei wymaga stworzenia unikalnych opisów. Często sklepy wykorzystują opisy dostarczone przed producentów lub dystrybutorów. W efekcie mogą się one powtarzać w 80% sklepów, sprzedających ten sam asortyment. Kiedy dodamy do tego takie same zdjęcia i identyczne ceny, to sklepy te niewiele się od siebie różnią. Inwestując w napisanie ciekawych, dokładnie opisujących i wyczerpujących opisów produktów, w naturalny sposób przyciągniesz do siebie klientów. Możesz również eksperymentować ze stworzeniem nowych zdjęć.
Inne metody pozycjonowania
Ogólnie, im więcej linków przychodzących posiada twój sklep na prestashop, tym dla niego lepiej. Ale uwaga – działa to pod warunkiem, że linki te pochodzą z wartościowych miejsc. Mogą to być blogi konsumentów opiniujących i testujących produkty, sprawdzone katalogi (a tych jest niewiele), a także tworzone w tym celu zaplecza i fora. Z pozycjonowaniem sklepów internetowych od dawna związany jest marketing szeptany, stosowany nie tylko na forach, ale również w serwisach porównujących ceny i produkty. Aby każda z tych metod przynosiła sklepowi wymierne korzyści, trzeba pamiętać o jednej rzeczy: musi to wyglądać bardzo naturalnie i nie można przedobrzyć w żadną ze stron. 100 procent pozytywnych opinii, pisanych w podobny sposób, z pewnością zwróci na siebie uwagę najmniej podejrzliwego konsumenta. Dla własnego dobra, warto od czasu do czasu wrzucić mniej cukrowy wpis, dzięki któremu sklep internetowy nabierze większego realizmu i stanie się bliższy ludziom.