Jeżeli instalację sklepu mamy już za sobą nadszedł czas żeby nauczyć się jak dodawać produkty. Na świeżej instalacji znajdują się przykładowe dane prezentujące działanie sklepu. Wśród tych danych są także przykładowe produkty. Pojawia się od razu pokusa, żeby wykasować te produkty i dodać swoje. Zanim jednak to zrobimy polecam wejść w edycję takiego produktu chociażby ze względów edukacyjny, zobaczyć jak wyglądają poszczególne uzupełnione atrybuty.

 

Gdy bazę produktową mamy już wyczyszczoną można dodawać własne produkty. Będąc w ‘back-office’ wchodzimy w ‘Katalog’ -> ‘Produkty’ i w prawym górnym rogu ‘Dodaj nowy produkt’. Pojawi nam się kilkustopniowy formularz do wypełnienia. Najważniejszą rzeczą do wypełnienia na pierwszym ekranie jest pole ‘Nazwa’. Jest to też jedyne wymagane pole w pierwszym ekranie. Można też zaznaczyć czy produkt ma być włączony (domyślnie jest zaznaczona ta opcja). Może to być przydatne w sytuacji, gdy chcemy dodać wcześniej produkt lub ich grupę ale planujemy je sprzedawać dopiero za jakiś czas, np. gdy do nas dotrą czy gdy skończy się ich produkcja. Później wystarczy  zmienić opcję na ‘Włączony’.

W tym oknie uzupełniamy jeszcze opis. Mamy do tego dostępnych wiele narzędzi, m.in. czcionki, kolory, zdjęcia czy nawet filmy. Ostatnia rzeczą może być dodanie popularnych ostatnio tagów.

 

Następny krok w formularzu to ‘Ceny’. Należy zacząć od wybrania reguły podatkowej, w Polsce to 23%. Teraz jeżeli uzupełnimy pole ‘Cena sprzedaży z podatkiem’ to pole ‘Cena sprzedaży netto’ zostanie przeliczone automatycznie. Można tu także wybrać cenę w przypadku zakupów hurtowych.

Z zakładek formularza warto jeszcze odwiedzić ‘Powiązania’. W tym oknie wiążemy produkt z kategorią lub z podkategoriami, ponieważ jeden produkt może być w kilku kategoriach.

Ważną zakładką jest pole ‘Ilości’. Wpisujemy tu ile mamy sztuk produktu dostępnych w sprzedaży, a także możemy ustawić czy sklep ma pozwalać na zamówienia gdy produktu nie ma na stanie. Dodatkowo można też ustalić minimalną ilość dla której towar ma być dostępny, a nawet jaki komunikat ma zostać wyświetlony w przypadku jego braku.

Zakładka ‘Zdjęcia’ pozwala wrzucić zdjęcia produktów. Zdjęć może być kilka, a główne należy oznaczyć opcją “Okładka’.

Teraz należy już tylko kliknąć przycisk “Zapisz’, produkt został dodany i jest widoczny w sklepie.

Widok back-office na dodawanie nowego produktu

Dodawanie nowego produktu