Pozycjonowanie Long Tail – najszybszy sposób do sukcesu
Widoczność w wyszukiwarce internetowej to obecnie najlepszy sposób na osiągnięcie sukcesu sprzedażowego w sieci. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, iż konkurencja zawsze jest spora i nigdy nie śpi. Istnieje kilka metod na osiągnięcie sukcesu pod postacią wysokiej pozycji w Google. Jedną z nich jest płatna reklama. Droga, skuteczna, ale również ryzykowna. Inną metodą jest pozycjonowanie Long Tail, czyli pozycjonowanie na tak zwany długi ogon. Warto wiedzieć, czym jest ta metoda pozycjonowania oraz jak przekłada się ona na wyniki.
Przykład long tail
Najłatwiej opowiedzieć o długim ogonie jest na podstawie produktu w sklepie internetowym. Mając całą gamę tych produktów, każdy sklep posiada kilka flagowych, które oferowane są w dobrej cenie lub po prostu są niezwykle popularne wśród klientów. Na takich produktach warto skupić się przy pozycjonowaniu długiego ogona. System ten pozwala na wypozycjonowanie stosunkowo prostej frazy, która może znaleźć się wysoko w Google. Ta z pozoru prosta fraza daje jednak bardzo wysoką konwersję na ostateczny zakup. Oznacza to, że duża ilość wejść na sklep po wpisaniu danej frazy, skutkuje ostatecznym zakupem produktu, a dodatkowo rozreklamowaniem całego sklepu.
Szampon – słowo kluczowe posiada prawie 5mln wyników
Szampon do włosów blond – prawie 1mln wyników
Szampon do włosów przetłuszczających się ponad 600tys wyników
Szampon do włosów kręconych – ponad 300tys wyników
Teraz pozycjonując nasz sklep/produkt/stronę warto zastanowić się czy nie opłacalniej będzie pozycjonować na long tail, dłuższe słowa kluczowe niż na kilka głównych.
Zaletą pozycjonowania long tail jest:
- Niższy koszt
- O wiele szybszy efekt pozycjonowania
- Pozycje strony na długi czas pozostają stabilne
- Zwiększenie czasu przebywania użytkowników na stronie
- Pozycjonowanie (SEO) na długi ogon jest szybsze i łatwiejsze niż na popularne frazy
Pozycjonowanie Long Tail to obecnie bardzo popularny sposób na osiągnięcie sukcesu w SEO i związanego z nim sukcesu handlowego. Jednocześnie przekłada się to na dobre wyniki, nie wymaga dużej ilości linków. Ważna jest w tym przypadku dobra treść oraz odpowiednia optymalizacja sklepu, podstrony z produktem oraz kodu znajdującego się na stronie. Wysoka pozycja danej podstrony produktowej w Google przekłada się na dobry wynik sprzedażowy tegoż produktu. Dodatkowo, pozycjonowanie Long Tail, jest stosunkowo łatwe w kontroli, bowiem wystarczy podpięcie Google Analitycs, aby kontrolować ruch i konwersję z nim związaną.