eBiznes w Polsce SEO a SEM

Odkąd internet został mocno spopularyzowany za sprawą rozwijającej się technologii i wzrostu świadomości użytkowników, w Polsce kwitnie e-biznes. Powstają nowe firmy, wykorzystujące w swojej działalności wszystkie dobrodziejstwa internetu. Znakomitym tego przykładem są sklepy internetowe, zajmujące się sprzedażą tego wszystkiego, co do tej pory znajdowaliśmy w sklepach stacjonarnych. Prowadzenie e-biznesu wymaga znajomości przynajmniej podstaw polskiego prawa podatkowego, jak również w miarę sprawnego orientowania się w trendach dotyczących sposobu promocji biznesu w sieci. Tutaj z pewnością warto rozróżnić dwa pojęcia, takie jak SEO i SEM. Co oznacza każde z nich i czym różni się jedno od drugiego?

 

SEO a sklep internetowy

 

Określenie SEO odnosi się do działań podejmowanych z pozycjonowaniem strony, tak aby była ona widoczna na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa. W tym celu stosuje się najróżniejsze modele pozycjonowania, takie jak tworzenie własnych zaplecz, optymalizacja strony, dodawanie wpisów do katalogów i wiele więcej. Każda z tych czynności ma przybliżyć stronę do zdobywania najwyższych pozycji, a tym samym zwiększenia liczby osób, które odwiedzają sklep internetowy. Pozycjonowanie SEO można wykonywać na własną rękę, po wcześniejszym rozpoznaniu tematu i poznaniu podstaw pozycjonowania, można również zlecić tę czynność jednej z wyspecjalizowanych firm, które dopasują model pozycjonowania do tego, czego będzie potrzebował sklep na prestashop.

 

SEM i zdobywanie płatnych linków

 

Jeśli nie masz czasu na to, aby sklep internetowy powoli piął się pozycja po pozycji i chcesz w krótkim czasie odnotować duży przyrost odwiedzin, nie pozostaje ci nic innego jak SEM. To określenie odnosi się do zdobywania płatnych linków, najczęściej w postaci reklam adwords. Tworzenie płatnych kampanii adwords wbrew pozorom nie jest zadaniem prostym. Wymaga znajomości odpowiednich narzędzi, bez których trudno będzie odnieść sukces przy założonym z góry budżecie. Jednym z takich narzędzi jest planer słów kluczowych. Pozwala on wyszukać popularne słowa kluczowe, wpisywane do wyszukiwarki przez użytkowników. Dzięki temu łatwiej zaplanować całą kampanię, tak aby reklamy wyświetlały się wyłącznie przy tych zapytaniach, które rzeczywiście mogą dotyczyć twojego sklepu internetowego, przynosząc ci większy współczynnik konwersji.