Co to jest trust rank (Jak go sprawdzić itp.).

Jednym z czynników decydujących o sukcesie sklepu internetowego bądź innej strony tematycznej, jest wynik trust rank. Co to takiego trust rank? Jak można się domyślić z angielskiej nazwy, to jeden ze sposobów oceny wiarygodności strony, na podstawie linków, które do niej prowadzą. Aby zdobyć  wysokie oceny w rankingu trust rank, trzeba tworzyć korzystny dla siebie profil linków, prowadzących z wartościowych miejsc w sieci, powiązanych w jakiś sposób z tematyką twojego serwisu. Współczynnik TR analizuje strony, na których są linki do twojego sklepu, sprawdzając ich zawartość, a także popularność wśród użytkowników. Im lepszy uda się uzyskać wynik trust rank, tym sklep internetowy staje się bardziej wiarygodny w oczach klientów, jak i wyszukiwarki google.

 

Twój sklep internetowy i trust rank

Masz sklep internetowy i chciałbyś sprawdzić jego wynik trust rank? Jest na to kilka sposobów. Jednym z nich jest zainstalowanie w przeglądarce internetowej Firefox jednego z dodatków – na przykład SEOmoz Toolbar. Analizuje ona każdą wyświetloną w przeglądarce stronę, informując o wyniku na kolorowym pasku. Jakie są dostępne sposoby, aby zwiększyć wynik TR dla sklepu. Poza zdobywaniem naprawdę dobrej jakości linków, mamy do dyspozycji jeszcze kilka innych metod, które można realizować w ramach zawartości twojego sklepu. Na przykład poprzez dodanie zakładki z polityką prywatności i uzupełnienie jej unikalną treścią. Szansę na wyższe oceny trust rank mają również strony o dużym stażu, a także te, dla których został utworzony certyfikat SSL.

 

Sprawdź gdzie linkujesz

Aby sklep internetowy uzyskał wysoki TR, nie powinniśmy z niego linkować do stron spamowych, warto również aktualizować treść – na przykład poprzez dodawanie nowych produktów lub stworzenie zakładki blog, na której regularnie będziemy publikowali tematyczne artykuły. Tym samym przechodzimy do kolejnej ważnej rzeczy, a mianowicie merytorycznych treści. Dobrze jest tworzyć unikalny content, przydatny z punktu widzenia klientów. Mogą to być teksty poradnikowe, recenzje produktów, analizy czy porównania. Dodając do tego zdjęcia, czynimy artykuły jeszcze ciekawszymi dla czytelników.

 

Można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że dążąc do uzyskania wysokich not w trust rank, korzystnie wpływamy również na to, jakie pozycje będzie zajmował sklep internetowy w google. W końcu wiele parametrów, które będziemy poprawiać jest branych pod uwagę również przez algorytm wyszukiwarki, podczas tworzenia rankingów.

Sprawdzisz trust rank pod tym linkiem.