Optymalizacja sklepu internetowego

Poprawnie wykonana optymalizacja sklepu internetowego może sprawić, że stanie się on jeszcze przyjaźniejszy dla użytkowników. Na czym polega optymalizacja i co może zyskać sklep internetowy po jej przeprowadzeniu? Zacznijmy od podstaw, czyli tego co związane z bezpośrednim wyglądem oraz funkcjonalnością strony. Położenie produktu, w tym sposób wyświetlenia zdjęcia głównego, miniaturki, opisów oraz komentarzy użytkowników. Dla znalezienia optymalnego rozwiązania, bardzo często stosuje się testy A/B. Oznacza to, że sklep jest uruchamiany w dwóch wariantach i zostaje udostępniony do użytkowania przez określony czas. Po zakończonych testach analizuje się uzyskane wyniki, w tym liczbę kliknięć, czas pozostawania na stronie i współczynnik konwersji. Ta opcja, która uzyskała najlepsze rezultaty zostaje finalnie wdrożona w życie.

 

Sklep internetowy i meta tagi

Kolejny ważny element to meta tagi. W ich skład wchodzą opisy meta description, które powinny być inne dla każdej z kategorii produktów, które posiada sklep internetowy. Długość jednego opisu nie powinna być dłuższa niż około 250 znaków. Unikalne również powinny być wszystkie opisy Title – z tym jednak nie ma problemu, gdyż są one przepisaniem nazwy produktu, widocznego w nagłówku. Kolejny element optymalizacji sklepu polega na zweryfikowaniu wszystkich opisów produktów pod kątem ewentualnego duplikatu, a także atrakcyjności. Tworzenie opisów od nowa, daje dużą szansę na wykorzystanie możliwości pozycjonowania sklepu przy zastosowaniu techniki long tail. W tym przypadku konieczne jest wcześniejsze przeprowadzenie analizy słów kluczowych, stosując do tego celu specjalnie stworzone narzędzia.

 

Optymalizacja od strony technicznej

Sklep internetowy, czy to na darmowym CMS czy autorskim cms powinien spełniać jeszcze wiele innych wytycznych. Jedna z nich dotyczy szybkości wczytywania się danych. Aby skrócić czas oczekiwania na wyświetlenie strony, optymalizacji będą podlegały grafiki, zdjęcia oraz dodatkowe pluginy, które być może są włączone w sklepie. Trzeba również przeanalizować wydajność hostingu, na którym pracuje sklep internetowy. Jeśli to konieczne, może być zalecana zmiana usługodawcy lub przeniesienie sklepu na szybsze serwery. Jednym z kolejnych elementów optymalizacji będzie również wykonanie wersji responsywnej strony, tak aby móc płynnie wyświetlać sklep na allegro również na smartfonie lub tablecie, ułatwiając korzystanie ze wszystkich opcji.