Jeśli chodzi Ci po głowie spróbowanie własnych sił w handlu internetowym i chciałbyś wiedzieć jak można to zorganizować, to ta seria pomoże Ci zrozumieć jak zacząć własną przygodę na tym polu.

W tym wpisie przedstawione zostanie wprowadzenie do tematu e-commerce, krótkie rozejrzenie się po oferowanych rozwiązaniach oraz jak wynika z tytułu wprowadzenie do tematu Prestashop

   

Rynek ecommerce w Polssklep_internetowyce rozwija się od kiedy tylko się na nim pojawił, jednak to właśnie w ostatnich latach trend wzrostu jest największy i w 2016 roku prognozowany jest wzrost względem 2015 ok. 30% tj. ~ 38 miliardów złotych.

 

Dlatego jeśli np. prowadzisz już jakąś działalność w tzw. “offlinie” i czekasz na odpowiedni moment na prowadzenie biznesu także przez internet lub zajmujesz się sprzedażą dorywczo np. na portalach aukcyjnych/sprzedażowych i zastanawiasz się czy jest sens zająć się tym profesjonalnie – właśnie teraz jest na to najlepsza chwila. Oczywiście istnieje niezliczona ilość form w jakiej można sprzedawać w internecie – mam nadzieje, że uda się je nieco przybliżyć w jednym z kolejnych wpisów.

 

Także dla osób które szukają alternatywy dla tradycyjnej pracy na etacie otworzenie własnego sklepu internetowego może być właśnie strzałem w dziesiątkę.

Często powtarzane są mity, że rynek internetowy jest już “pozajmowany” przez dużych graczy. Nie jest to jednak prawdą, na ten temat napisano wiele książek i będzie to pewnie temat na osobny wpis ale można sobie łatwo wyobrazić, że metody i rozwiązania które są dostępne dla nowych/małych graczy są nieosiągalne dla dużych marek, ze względu np. na wypracowane procedury.

 

Jeżeli chcesz otworzyć własny biznes w internecie możesz to zrobić na wiele sposobów. Jednym z nich jest udanie się do firmy zajmującej się produkcją oprogramowania. Jest to jednak najdroższy i najdłużej trwający sposób. Kolejnym jest np. prowadzenie masowej sprzedaży np. na allegro, ale ma to swoje minusy ponieważ nie pracujesz na swoją markę, tylko na tą na której sprzedajesz. Gdy ktoś zapyta Twojego klienta gdzie kupił “ten” produkt on odpowie, że na allegro, a nie u Ciebie. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest działanie pod własnym szyldem. Jeszcze lepiej, gdy sklep ma już gotowe, wolne od błędów oprogramowanie, a także przetestowany i użyteczny interfejs po którym klient wie jak się poruszać. Chodzi mi oczywiście o sklepy PrestaShop. W kolejnym wpisie przejdziemy bardziej konkretnie do tematu Presty, poruszone zostaną między innymi tematy dostępnych funkcji, możliwości rozbudowy oraz rozpoczęcie instalacji pierwszego sklepu.